.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

רפאל מציינת אבן דרך נוספת בפיתוח טיל ה-I-Derby ER טיל אוויר-אוויר למעל ל-100 ק״מ

בסדרת ניסויי פיתוח שהתקיימה השבוע בדרום הארץ, השלימה רפאל את פיתוח הגרסה הקרקעית של הטיל

כמות צפיות במאמר: 490

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות השלימה השבוע את פיתוח הגרסה הקרקעית של טיל האוויר-אוויר I-Derby ER. (I-Derby Extended Range ). בניסוי שנערך בתחילת השבוע בשדה הניסויים בשדמה שבדרום הארץ, ביצעה רפאל שיגור קרקע אוויר של הטיל לצורך סיכום יכולות השליטה והבקרה, הניווט ומסלול הטיסה. במהלך השיגור והמעוף, התקבלו כהלכה נתוני שו”ב ותקשורת מהטיל. תקשורת הנתונים של הטיל, המוצעת בין השאר ע”י שימוש במערכת התקשורת  הדו כיוונית המתקדמת של רפאל (SDR), המספקת לו מידע מלא על המטרה שנבחרה ועל מטרות אחרות בסביבה הקרובה. סדרת הניסויים היוותה אבן-דרך משמעותית בשלבי הפיתוח של הטיל, שהוא החדש והמתקדם ביותר מבין טילי האוויר-אוויר האלקטרומגנטיים מתוצרת רפאל. ומסכמת את פיתוח הטיל בגרסתו הקרקעית.

תא”ל (מיל’) פיני יונגמן, ראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל: “רפאל היא הבית הלאומי של טילי האוויר-אוויר, עוד מתחילת דרכה של מדינת ישראל כאשר פיתחנו את טיל האוויר-אוויר הישראלי הראשון – השפריר. מאז ועד היום רפאל מצטיינת בפיתוח טילי אוויר-אוויר מסוגים שונים, הנמצאים בשימוש מבצעי בצה”ל ובחילות אוויר רבים בעולם. השבוע סיימנו סדרת ניסויי פיתוח לטיל ה-I-Derby  בגרסתו החדשה ביותר – (ER), גרסה המאפשרת שיגור לטווח מנגד (BVR) של מעל ל-100 ק”מ.  מדובר באבן דרך מרכזית בפיתוח טיל בעל יכולות מתקדמות ביותר המעניקות לו יתרונות יירוט משמעותיים בקרבות אוויר-אוויר, וכן גם בירי מהקרקע. הטיל המתקדם מעניק עליונות אווירית משמעותית לטייס הקרב או למפקד ההגנה האווירית שיעשו בו שימוש”.  

טיל ה- I-Derby ER מתוצרת רפאל הוא טיל אוויר-אוויר לטווח של מעל ל- 100 ק”מ. מנוע רקטי דו-פולסי וראש-ביות מכ”מי אקטיבי, מספקים למטוסי קרב יתרון וביצועים יוצאי דופן הן בטווחים קצרים והן מעבר לטווח ראיה (BVR). הטיל הוא בעל יכולת “שגר-ושכח”, המאפשרת יכולות התמודדות עם מטרות רבות בו זמנית, וניתן לשגרו ביום או בלילה, ובכל תנאי מזג אוויר. משקלו הקל מאפשר את התאמתו למטוסי קרב מודרניים מגוונים, כגון  F-16 ,F-15, F-18 , גריפן, LCA, טייפון ועוד.

הטיל זהה בצורתו ומידותיו לטיל הדרבי שנמצא בשירות מבצעי במספר מדינות.

גרסתו הקרקעית של הטיל יכולה להשתלב באופן כמעט מידי בסוללות הגנה אווירית מסוג ספיידר  (SPYDER) מתוצרת רפאל, המספקות הגנה אווירית לטווחים שבין 20 ל-60 ק”מ. טיל I-Derby ER המשוגר מהקרקע, מכפיל את הטווח לטיל הקיים (ללא בוסטר), מאפשר יירוט מטרות בטווח של עד כ- 40 ק”מ ללא בוסטר – (מאיץ ) ו-80 ק”מ מהסוללה עם בוסטר.

טיל אוויר-אוויר אלקטרומגנטי ארוך-טווח בעל ראש ביות מכ"ם

תעודת זהות:Improved-Derby ER (Extended Range)

טיל אוויר-אוויר אלקטרומגנטי ארוך-טווח בעל ראש ביות מכ”ם

I-Derby ER הוא נגזרת ארוכת-טווח של הטיל איי דרביI-Derby) ), אשר נמצא בשימוש מבצעי בקרב מספר חילות אוויר בעולם, ומהווה חלק ממשפחת טילי הא”א (אוויר-אוויר) של רפאל, שבמשך 65 השנים האחרונות פיתחה מספר דורות של טילי א”א שביצעו למעלה מ-150 הפלות מבצעיות בארץ ובעולם. משפחה זו כוללת גם את משפחת טילי הפיתון ואת הטיל המתקדם בסדרה זו – פיתון-5, הנמצא בשימוש חיל האוויר הישראלי.

I-Derby ER משלב ראש ביות מכ”מי חדשני  מתוצרת רפאל, מבוסס טכנולוגיית מצב מוצק. ראש הביות החדש מבוסס תוכנה ומאפשר גמישות תפעולית מלאה על ידי שליטה בכל הפרמטרים המבצעיים באמצעות תוכנה.

יכולת זו מאפשרת שדרוג ביצועי הטילים כנגד איומים חדשים וטקטיקות אויב, כמו איומי ל”א חדשים ומטרות אוויריות חדשות. תהליך עדכון התוכנה הוא מהיר ופשוט, וניתן לבצעו גם בזמן סבב קצר ביותר הרלוונטי לזמן לחימה.

I-Derby ER מכיל אמצעי-נגד אלקטרוניים (ECCM) שנועדו להתמודד עם אתגרים של לחימה אווירית בסביבה עוינת בגמישות מבצעית יוצאת דופן, וניתנים להתאמה לדרישות התפעוליות של הלקוח. הטיל הוא בעל מנוע רקטי דו-פולסי, המאפשר ניהול הנעה אופטימלי, בהתאם לדרישות המשימה, המספק טווח מעוף מורחב באופן משמעותי. מוח הטיל מורכב מאלגוריתמים מתוחכמים לייעול מסלולו בהתאם לתנאי השיגור והתנהגות המטרה.

לטיל תקשורת דו כיוונית מבוססת תקשורת מבצעית מוכחת:  SDR של רפאל

יתרונות תפעוליים של איי דרבי אי.אר:

  • שיגור טווח יירוט של מעל ל- 100 ק”מ.
  • טיל אוויר-אוויר רב-טווח (טווח קצר / בינוני / ארוך).
  • יכולת גילוי / יירוט על רקע קרקע.
  • הפעלה בכל מזג האוויר.
  • מצבי פעולה LOBL / LOAL (רכישת מטרה אחרי שיגור / רכישת מטרה לפני שיגור בהתאמה)
  • ECCM (יכולות נגד ל”א) חזק וביצועי.
  • אינטגרציה פשוטה למשתמשי דרבי בשל נתונים פיזיקליים כמעט זהים: אורך, קוטר, מוטת כנפיים ומשקל.
  • שימוש דואלי: אוויר-אוויר והגנה אווירית
Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד