.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

רפאל ופיקוד העורף בשיתוף פעולה: תרגיל ענק לחילוץ ופינוי מאתר הרס באמצעים מתקדמים

כמות צפיות במאמר: 352

שיתוף הפעולה בין רפאל לפיקוד העורף כחלק מהיערכות למצב חירום הוא תצוגת תכלית לשילוב היכולות של שני הגופים- רחפנים משוכללים, כבאית “לוויתן” המכילה פי שלוש מכבאית סטנדרטית ורובוט מיוחד לפינוי נפלים וסריקת מבנים.

ביום חמישי, ה-18.11.2021, התקיים תרגיל רחב היקף במכון דוד של חברת רפאל, בשיתוף גדוד 929, גדוד חילוץ במילואים של נפת מפרץ השייכת למחוז חיפה של פיקוד העורף.  התרגיל התקיים במסגרת תרגיל מחוזי שכלל מספר רב של תרחישי מלחמה – משריפה ועד אסון רב נפגעים. תרגיל זה בשיתוף רפאל חתם את שבוע התרגיל המחוזי.

כחלק מהערכות רפאל לתרגיל, הוקם במיוחד אתר הרס ייעודי במכון דוד לתרגול חילוץ מהריסות, הועלו רחפנים לאוויר לקבלת תמונת מצב בזמן אמת, נפרסו ופעלו אנשי ההצלה, החירום, צוותי הכבאות והרפואה, יחד עם הכבאיות והאמבולנסים של רפאל הנמצאים בכוננות מתמדת להענקת מענה ראשוני ברפאל. בתרחיש המלחמה אותו תרגלו הכוחות ברפאל נבחנו מספר יכולות, ביניהם, חבירה לכוחות פיקוד העורף, ניהול ושליטה על האירוע מול ארבע רמות פיקוד (פלוגה-גדוד-נפה-מחוז), חילוץ מתוך הריסות וטיפול באירוע רב נפגעים.

בתרגיל נעשה שימוש ברובוט מיוחד של רפאל לטיפול בחלקים נפיצים. צוות הרובוט מטפל בשגרה בניסויים נפיצים שנעשים ברפאל ובשעת חירום מסייעים לכוחות ההצלה בפינוי נפלים וסריקת מבנים. לרובוט יכולות נוספות להפעלת אמצעים שונים כדוגמת צילום, כל זאת ללא סיכון של עובד או איש כוחות הצלה. אילן, מצוות הרובוט: ״במסגרת התרגיל, נפילת טיל גרמה לקריסה כבדה של מבנה וזוהו חלקים חשודים. הרובוט פעל להרחקת החלקים החשודים מאתר ההרס למקום מוגן ואפשר בכך את המשך פעולות החילוץ של הכוחות בצורה בטוחה״.

שלום, ראש מחלקת הצלה, חירום ותיאום פעילויות ברפאל: “כחלק מהערכות רפאל להמשך התפקוד במצבי חירום ולצורך חיזוק השותפויות עם פיקוד העורף, מחלקת ההצלה, חירום ותיאום פעילויות תכננה וביצעה תרגיל נרחב בו פעלו יחידות ההצלה ברפאל תוך הפעלת הציוד הייחודי לחירום לצד נפת מפרץ וגדוד החילוץ בפקע”ר. אנו ברפאל, העוסקים יום וליל בפיתוח וייצור מערכות לחימה והגנה עתידיות לשדה הקרב, רואים חשיבות עליונה בהערכות למצבי החירום השונים, לאפשר ביטחון לעובדינו והבטחת הרציפות התפקודית. תרגיל זה מכין אותנו באופן משמעותי למצב חירום אמיתי.” 

אל“ם במיל, ארז הדרי, מפקד נפת מפרץ במחוז חיפה, פיקוד העורף: “התרגיל הינו חלק מתכנית מאימון שנתית בה כלל הרשויות ויחד איתן רפאל, מתרגלות על מנת להכין אותן טוב יותר לתרחישי החירום מול שני איומים מרכזיים: הראשון- רעידת אדמה, קריסה של מס’ רב של מבנים עם לכודים ונפגעים רבים. השני- מטחי טילים, התמגנות העורף וחילוץ נפגעים ולכודים. נפת מפרץ מקיימת עם הנהלת רפאל מערכת יחסים מעולה בשגרה. אנחנו מבינים את הצורך להיעזר גם ביכולות המיוחדות הקיימות ברפאל כגון צוות הכיבוי והחילוץ, צוותי הרפואה והמתנדבים הרבים בקרב העובדים למיצוי יכולות בזמן אמת. אני מרוצה מאד מתוצאות התרגיל,  עמדנו ביעדים המאתגרים שהצבנו לעצמנו,  ויחד עם שלום, מנהל מחלקת הצלה וחירום הובלנו בפעם הראשונה פעולות משותפות רבות.”

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד