.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

מהנדסים צעירים: כ-90 תלמידים מחטיבות ביניים בחיפה סיימו בהצלחה פרויקט למצוינות טכנולוגית בהובלת מהנדסים מחברת רפאל

רום קולנברג תלמיד כיתה ח': "הרגשתי תחושת הצלחה אדירה. בזכות הפרויקט אני מתלבט האם לבחור במגמת פיזיקה או רובוטיקה בשנה הבאה"

כמות צפיות במאמר: 15

השבוע הסתיים המחזור השישי של פרויקט “סמסטר קיץ” RAF M-S (Rafael mechanical system),  של חברת רפאל ומנהל החינוך בעיריית חיפה. 90 תלמידים בעלי הישגים גבוהים במתמטיקה ומדעים, בוגרי כיתות ח’ מ- 12 בתי ספר חיפאיים, הגיעו להשתתף בתכנית למידה ייחודית, אותה הובילו מהנדסות ומהנדסים מתנדבים מחברת רפאל.

רום קולנברג תלמיד כיתה ח’ מבית הספר עירוני ה’ בחיפה שהשתתף בפרויקט סיפר “הפרויקט היה חוויתי ומלמד. בימים הראשונים של התוכנית עסקנו בנושאים טכנולוגיים חדשים שלא הכרתי, נחשפתי לעולם חדש ומרתק. לאחר מכן התפצלנו לתחומי עבודה שונים, התפקיד שלי היה לתכנת ולוודא שהמנוף שהקבוצה שלי בנתה יצליח לשנע את הכדור בהצלחה למטרה שלו”. רום ממשיך ומספר “הרגע שהכי נהניתי ממנו היא לראות את המנוף עובד לאחר שפתרנו את כל התקלות הטכניות. הרגשתי תחושת הצלחה אדירה. בזכות הפרויקט אני מתלבט האם לבחור במגמת פיזיקה או רובוטיקה בשנה הבאה”.

במסגרת תכנית הקיץ, התלמידים הגיעו למתקן החברה ולסדנאות במרכז הטכנולוגי ושם השתתפו, למדו ונחשפו לפעילויות במגוון רחב של תחומי דעת מדעיים ובהם מכניקה, הנדסה, תוכנה, עבודה עם בינה מלאכותית,  שימוש בחומרי ייצור, אלקטרוניקה וראייה ממוחשבת. בתום שלבי הלמידה המעשית בקורס, התלמידים הציגו פרויקט גמר המבוסס על תהליך הלמידה.

ממנהל החינוך נמסר כי שיתוף הפעולה עם חברת “רפאל” מהווה הזדמנות נפלאה עבור תלמידי העיר הצעירים והמוכשרים להתנסות באופן מעשי בעולם הטכנולוגי והמדעי. תכניות היחידה למצוינות, המתקיימות בכלל בתי הספר הציבוריים בעיר, מובילות תלמידים רבים להמשיך לבחור ולהשקיע בתחומי המדע ולהשתלב בעתיד בלימודים אקדמיים בטכניון ובפיתוח קריירה בתחומי ההיטק בעיר.

עמית צימר, סמנכ”ל בכיר רמו”ת ברפאל: “מרגש מאד לפגוש את התלמידים שלהוטים לשמוע וללמוד ובסיום הפרויקט לראות את התוצרים המרשימים. מניסיון העבר אנחנו יודעים שההשתתפות בפעילות מהווה פקטור משמעותי להחלטות שלהם בנוגע לכיוון הלימודים, ומקווים בהמשך לפגוש אותם שוב כעובדי רפאל”.

שלומי ארגלג’י, מנהל פרויקט סמסטר קיץ מחטיבת החימוש ברפאל שמובילה את הפרויקט: הפרויקט נותן לתלמידים הזדמנות לעבוד עם כלים חדשים ולהיפתח לעולם מסקרן שהם לא הכירו. החיבור בין העובדים לתלמידים מרגש ומעורר השראה. מדהים לראות את האושר של התלמידים כאשר הם מצליחים במשימה, בליווי המתנדבים מרפאל שמכוונים ומדריכים אותם”

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד