.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

כיפת ברזל

המערכת ששינתה את כללי המשחק

כיפת ברזל היא מערכת הגנה אווירית ליירוט איומים אוויריים בטווחים קצרים: פצצות מרגמה, פגזי ארטילריה, רקטות, כלי-טיס בלתי-מאוישים, מסוקים ועוד.

המערכת, שפותחה בזמן-שיא של כשנתיים וחצי, בנויה ממספר רכיבים:  מכ"ם, מרכז שליטה ובקרה וכן ממערך משגרים הנושאים כל אחד  20 טילי יירוט מסוג "טמיר". בשנת 2012 זכתה המערכת בפרס ביטחון ישראל, בשנת 2017 הותקנו מערכות "כיפת-ברזל" על ספינות חיל-הים, ובשנת 2018 נמכרה לראשונה לצבא זר- צבא ארה"ב.

כיום "כיפת-ברזל" הפכה למשפחה של מערכות, כולן נגזרות של המערכת  המוכרת.  "כיפת-ברזל" ניידת- התקנת כל רכיבי המערכת על משאית, לטובת הגנה על כוחות מתמרנים. "כיפת-ברזל ימית"- התאמת המערכת להתקנה על ספינות-קרב,  להגנה על כוחות ימיים.  

טיל ה"טמיר"- המיירט של מערכת כיפת-ברזל

טיל "טמיר" הטיל המיירט של של כיפת-ברזל

על פי נתוני חיל האוויר, מאז הפעלתה הראשונה על ידי חיל האוויר הישראלי באפריל 2011, יירטה כיפת-ברזל למעלה מ- 5,550 רקטות, מעל ל-90% אחוזי הצלחה, ובכך הצילה חיים ומנעה נזק רב לרכוש.

באמצעות המכ"ם מבצעת המערכת גילוי מהיר, זיהוי וסיווג של האיומים. מידע זה מועבר למרכז השליטה והבקרה, שם מתבצע תהליך הבחנה בין איומים העומדים לפגוע באזור המוגן לבין אלו שלא. איומים אלה מיורטים על ידי הטיל המיירט של המערכת (טמי"ר), המבצע טיסת מסלול מדויקת לעבר המטרה ומשמיד אותה.

 

 ע"י יכולת ההבחנה והסיווג בין איומים המסכנים את האזור המוגן ולבין אלה שלא, מפחיתה המערכת עלויות רבות ומונעת שיגור טילים מיותרים. המערכת יכולה לפעול כנגד איומים מרובים בו-זמנית וביעילות, בכל תנאי מזג אוויר, 24 שעות ביממה.

המבנה המודולרי של כיפת ברזל מאפשר שילוב עם מגוון מערכות הגנה אחרות ועם רכיבים שונים כגון מכ"מים, משגרים ועוד.

Play Video

"כיפת-ברזל" במספרים

  • הצלחה ביירוט

  • יירוטים עד היום

  • שנות פיתוח

  • שנות שירות מבצעי

  • פרס ביטחון ישראל

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד