רפאל הינה חברה גלובאלית, שלצד פיתוח ושימור מצוינות טכנולוגית, מחויבת לערכי ליבה של הגינות, התנהלות אתית וכיבוד החוק בארץ ובעולם. בהתאם לעקרונות אלו רפאל מנהלת את עסקיה תוך הקפדה על רגולציה בינלאומית ושמירה על אתיקה עסקית גבוהה. על-מנת לממש חזון זה, רפאל אימצה תכניות ציות בתחום התחרות, ובתחום מניעת השחיתות, כמו גם גיבוש והטמעת קוד אתי וכללים נוספים החלים על כלל העובדים, המנהלים, ושרשרת האספקה.
כללי הקוד האתי בחברה מבוססים, בין היתר, על דרישות החוק, התקנות, ההוראות, הנורמות וכללי ההתנהגות הבין-לאומיים. הקוד האתי של רפאל הוא ההתגלמות הערכית והנורמטיבית להתנהגות ולעשייה בחברה, ומטרתו להגביה את הרמה האתית בארגון. הקוד האתי מתייחס לאיסור טובות הנאה וניגוד עניינים, לשיווק ומכירות, ליחסים עם לקוחות, ספקים ומתחרים, לשמירה על נכסים המצויים בסביבת העבודה ועל הכללים הנהוגים בה.
בהתאם למדיניות מניעת השחיתות ברפאל, חל איסור חמור על תשלום, העברה או הצעה של טובות הנאה, תשלומים או תשורות בלתי הולמות לעובדי ציבור בארץ ובחו”ל, במטרה להשפיע באופן לא חוקי על שיקול דעתם של עובדי הציבור ביחס לעסקיהם עם רפאל, או במטרה לקבל מהם בתמורה הטבות או טובות הנאה אחרות. תכנית הציות בתחום התחרות נועדה להבטיח כי רפאל מקיימת את חוק התחרות והרגולציה, ולמנוע מראש ביצוע התקשרויות ופעולות בעלות היבטים אנטי תחרותיים אסורים.