.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

קלע דוד

מערכת הגנה אווירית לטווח ארוך, ליירוט כלל האיומים בתווך האטמוספרי ביניהם, טילים בליסטיים טילי שיוט ואיומים אוויריים נוספים.

קלע דוד" הינה מערכת הגנה אווירית בפריסה ארצית, אשר פותחה על ידי חברת רפאל ובשיתוף חברת ריתיאון האמריקאית. המערכת הינה ייחודית מסוגה בעולם המשלבת טכנולוגיות מתקדמות פורצות דרך בראיה עולמית.

בשנת 2016 נקלטה המערכת בחיל האוויר הישראלי, והחל מאפריל 2017,, הוכרזה המערכת כמבצעית ומופעלת על ידי מערך ההגנה האווירית. בשנת 2017 זכתה מערכת קלע דוד, ב"פרס החדשנות הטכנולוגית" היוקרתי של הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA). בשנת 2023 במהלך מבצע "מגן וחץ" יירטה המערכת את יירוטיה הראשונים. ובמהלך מבצע "חרבות ברזל" לוקחת חלק משמעותי בהגנה על שמי מדינת ישראל עם נתוני הצלחה מצויינים.

צפו: סדרת ניסויים מוצלחת של מערכת קלע דוד:

יכולותיה המבצעיות המתקדמות של מערכת "קלע דוד" הינן מרכזיות בהגנה על מדינת ישראל כנגד קשת רחבה של איומים ומאפשרות עליונות אסטרטגית בשגרה ובחירום.

המערכת כוללת מספר רכיבים בינהם: מיירט ("סטאנר"), משגרים, מרכז שליטה ובקרה ומכ"ם. המכ"ם, בעל יכולות מרובות- משמש לאיתור ולמעקב אחר האיומים. מערכת השליטה והבקרה מבצעת תכנון משימה מיטבי, לרבות מול מספר גדול של איומים בו-זמנית.

משגרי המערכת נושאים 12 מיירטים מתקדמים.

מיירט המערכת, בעל יכולת תמרון גבוהה במיוחד ומנוע רב שלבי היחיד מסוגו בעולם המאפשר התמודדות עם איומים מתקדמים ביותר. המיירט משמיד את האיום על-ידי פגיעה ישירה בו.

 

המערכת מושתתת על "ארכיטקטורה פתוחה", המאפשרת שילוב עם מערכות הגנ"א אחרות  לרבות עם רכיבים בודדים כגון מכ"ם, מרכזי שליטה ובקרה ועוד.

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד