.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

חברת הדירוג מעלות S&P מעלה את דירוג האשראי של רפאל מדירוג A- לדירוג A באופק יציב

מדובר בדירוג האשראי הגבוה ביותר הקיים לחברה ישראלית

כמות צפיות במאמר: 212

חברת הדירוג מעלות  S&Pבחנה את הפרמטרים הפיננסיים, הניהוליים וההישגים הטכנולוגים שהשיגה חברת רפאל במהלך שנת 2023 ובעקבות כך החליטה להעלות את דירוג האשראי הבינלאומי של רפאל לדירוג A באופק יציב – הדירוג הגבוה ביותר הקיים לחברה ישראלית. בנוסף רפאל שומרת על דירוג אשראי מקומי מקסימלי של AAA.il מזה עשור עם אופק יציב.

 

יו”ר רפאל, ד”ר יובל שטייניץ, בירך על הענקת הדירוג ואמר:

“העלאת דירוג האשראי לרפאל, על ידי חברת הדירוג המובילה בעולם S&P , היא תעודת כבוד אדירה לחברה ולהישגיה – במיוחד כשהדבר מתרחש בתקופה כל-כך קשה למדינה ולחברה כולה. מתברר שגם בתחום התנהלותה הכלכלית רפאל עושה את הבלתי יאומן

בצל המאמץ האדיר המושקע בחברה עבור מלחמת ״חרבות ברזל״ ולמרות גיוס המילואים הנרחב משורותיה – רפאל ממשיכה לצמוח בעקביות עם שיפור של עשרות ומאות אחוזים ביחס לשנים קודמות ברוב הפרמטרים. עובדי רפאל ומנהליה פועלים בנחישות, ועושים לילות כימים, במיוחד בתקופה זו של מלחמה, על מנת לממש את חזון החברה ולהוות נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל. חברת רפאל היא גאווה לאומית ודוגמא ומופת לחברה עסקית גלובלית צומחת. בשמי ובשם הדירקטוריון אני מברך על כך שהישגים אלה באים לידי ביטוי גם בהעלאת הדירוג של חברת S&P המבטא יותר מכל אמון בחוסנה ובאיתנותה הפיננסית של רפאל”.s leo.

מנכ”ל רפאל, יואב תורג’מן הוסיף: “רפאל ממשיכה במגמת הצמיחה ומציגה תוצאות כספיות מצוינות ויציבות פיננסית והדירוג של  S&P, שהוא הגבוה ביותר הניתן לחברה ישראלית, הוא עדות מצויינת לכך. שנת 2023 הייתה שנת שיא בפעילות ברפאל, הן בפריצות דרך טכנולוגיות והן בפעילות העסקית, ואנו ממשיכים במגמה זו גם בשנת 2024. מתחילת המלחמה אנו רואים את מערכות רפאל מצילות חיים, יום יום שעה שעה ואת תרומתם המכרעת ללחימה ב”חרבות ברזל”, כל זאת הודות למסירותם הבלתי מתפשרת של עובדי רפאל והשאיפה להיות תמיד בקדמת הטכנולוגיה ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בשנת 2023 מימשה רפאל הזדמנויות חשובות במדינות שונות בעולם כמו המכירה ההיסטורית של “קלע דוד” לפינלנד ועסקאות משמעותיות נוספות”.

מנימוקי S&P להענקת הדירוג לרפאל:

  • רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ (“רפאל” או “החברה”) ממשיכה להציג ביצועים תפעוליים חזקים, והביקוש לרבים מהמוצרים והשירותים שלה ממשיך לגדול.
  • מעמדה התחרותי של החברה, המתחזק בהדרגה, ביקוש גבוה לפלטפורמות ולשירותים שלה רווחיות עמידה מובילים לשיפור בפרופיל העסקי שלה.
  • יתרת מזומנים החזקה של החברה מובילה לשיפור בפרופיל הפיננסי שלה.
  • אנו ממשיכים להעריך שקיימת סבירות גבוהה שממשלת ישראל תספק לרפאל תמיכה יוצאת דופן מספיקה ובזמן במקרה הצורך.
  • ב-11 ביולי 2024 אשררנו את דירוגי המנפיק של רפאל מערכות מתקדמות בע”מ, ‘-1+ilA/ilAAA’.
  • התחזית היציבה משקפת את הציפייה שלנו שהגידול בתקציבים הביטחוניים יחזק את הביקוש למוצרים ולשירותים של החברה בשנתיים הקרובות, ושיתרת המזומנים של רפאל תישאר חזקה.

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ היא המעסיק הגדול ביותר בצפון והיא מעסיקה כ- 9000 עובדים באופן ישיר ועוד למעלה מ-20 אלף בתי אב באופן עקיף.  . את שנת 2023 סיימה רפאל עם שיא במכירות בהיקף של כ-14 מיליארד ₪, שיא בהזמנות חדשות בהיקף של כ-30 מיליארד ₪,  צבר הזמנות חסר תקדים בהיקף של 52 מיליארד ₪ ורווח נקי בסך 588 מיליון ₪. מאז הפיכתה לחברה עסקית העבירה רפאל למדינה דיבידנדים בסך למעלה מ- 2.5 מיליארד ₪.

דירוג S&P מעלות 2024

דירוג S&P  2024

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד