.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג
מנכ

צפו: מנכ”ל רפאל מסכם את שנת 2020

בפרק מיוחד של "Talking Defense" מגזין הרשת החדש של רפאל, מספר מנכ"ל החברה, אלוף (מיל') יואב הר-אבן על האתגרים המיוחדים בשנה החולפת, מונה את הגורמים להצלחה, מסמן מטרות לעתיד ולא שוכח את עובדי החברה שהפכו את כל זה לאפשרי. צפו בריאיון >>

כמות צפיות במאמר: 697

אי שם בינואר 2020, אם הייתם שואלים את אנשי רפאל, ובמיוחד את המנכ”ל  יואב הר-אבן, הציפייה הייתה לשנה סטנדרטית לחלוטין: האתגרים יהיו אותם אתגרים, נסיעות עבודה, תערוכות, פגישת לקוחות וכו’. 

אף אחד לא דמיין שרוב העבודה תתבצע בכלל במדיה הדיגיטלית, כמעט ללא יציאה מהארץ: “במהלך כל השנה יצאתי מגבולות ישראל פעמיים בלבד, ובאותו הזמן השגנו כמעט את כל המטרות שהצבנו לעצמנו עד סוף השנה – זה חסר תקדים”

בריאיון מיוחד למגזין Talking Defense, מספר הר-אבן בגאווה על כל הגורמים שהפכו את השנה הזו להצלחה של ממש עבור רפאל:

“קודם כל צריך להבין שהצלחנו לשנות את כל התרבות הארגונית שלנו בזמן קצר”, הוא מספר.

“המפתח להצלחה שלנו היה קודם כל זריזות – תגובה מהירה לשינויים. זה בא לידי ביטוי בדברים הפשוטים ביותר של הפרדת משמרות ופיצול לתתי קבוצות בקווי ההנדסה והייצור והמשיך לשינוי מהיר של דרכי התקשורת שלנו עם הלקוחות.

“אלמנט שני שמאוד השפיע הוא המנהיגות של המנהלים והצוותים. היינו מאוד ממוקדי מטרה לכל אורך הדרך. לא חיכינו לאף אחד שיגיד לנו מה לעשות ואיך לעשות והיו לכך השלכות עצומות.

“ולבסוף, היכולת שלנו לגשת לאתגרים החדשים מתוך גישות ניהוליות שונות בהגדרה ממה שהיה עד כה ברפאל – זה מה שאיפשר בסופו של דבר לנהל את התהליך”.

Play Video

אמינות - זו החותמת של רפאל

לקוחות רפאל התרגלו זה מכבר לעובדה שהחברה מצליחה לעמוד בלוחות הזמנים ולספק מוצר איכותי עם תמיכה מלאה. הר-אבן מתגאה בעובדה שאמינותה של רפאל כלל לא נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה, אלא דווקא להיפך: “הלקוחות שלנו מעריכים מאוד את האמינות שלנו. לדוגמה היום, סוף השנה, מסרנו את הסוללה השנייה של ‘כיפת ברזל’ לידי הצבא האמריקאי. הם לא האמינו שנצליח לספק שתי סוללות בשנה הזו, והצלחנו למרות הקורונה. הצלחנו גם לספק בזמן את כל מערכות ‘מעיל רוח’ לצבא ארצות הברית. אלו רק שתי דוגמאות אבל עשינו דברים דומים בכל רחבי העולם “.

רפאל תמשיך להיות חוד החנית של הטכנולוגיה – למרות האילוצים

מיותר לציין שגם תחום ה-Defense, כמו תחומים אחרים בעולם העסקי, שרוי כרגע במצב של אי ודאות – שהרי זה כמעט ודאי שתקציבי ממשלות וגופים בטחוניים יקוצצו בתום משבר הקורונה. לדברי הר-אבן, הדבר ישפיע על התנהלות רפאל, אם כי לא צפוי לשנות אותה מקצה לקצה.

“נמשיך להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה. זו הייחודיות שלנו – נמשיך לפתח מערכות פורצות דרך עם הטכנולוגיה המתקדמת בעולם. אבל בו-זמנית, כמובן שניאלץ להתאים את עצמנו לצרכי הלקוחות ולמגבלות התקציב שלהם. אם נעשה ‘זום אאוט’ – אני לא חושב שהצרכים המבצעיים ישתנו. אי אפשר להכליל כמובן את כל העולם. המצב באירופה שונה מהמזרח הרחוק ומארה”ב, אבל בשורה התחתונה – כולם רוצים את אותן היכולות שדיברו איתנו עליהן לפני שנה”.

לגבי עתיד המזרח התיכון, שהשתנה מהותית בשנה האחרונה בעקבות הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ, אומר הר-אבן: “האתגרים של מדינת ישראל לא השתנו. אנחנו מדברים על אירן, לבנון, חיזבאללה או רצועת עזה – כל אלו כאן כדי להישאר. יחד עם זאת, ייתכן ויש עבורנו הזדמנויות למצוא שווקים חדשים. אני חושב שאם הם ירצו לדבר איתנו ולרכוש מאיתנו מערכות, יהיו אלו רק המערכות הרלוונטיות לאיומים, שגם אותם אנחנו חולקים, דרך אגב.”

“אם כבר מדברים על העתיד”, הוא מוסיף, “צריך להבין את המספרים: כיום 10% מההכנסות שלנו מושקעות במחקר ופיתוח עצמי. תוסיף לזה 75% שמגיעים מממשלת ישראל בעיקר – וקיבלת ש-40% מההכנסות שלנו מושקעות במחקר ופיתוח. זה מביא למצב ש-50% מכוח האדם של הרפאל עוסק במחקר ופיתוח – עובד למעשה על העתיד”.

האנשים של רפאל – הגאווה הגדולה ביותר

במשך כמה וכמה הזדמנויות לאורך הריאיון, חזר והדגיש הר-אבן את האיכות האנושית הנדירה המצויה ברפאל. בסוף הריאיון הוא מוסיף ומדגיש: “אני חושב שהשנה, העובדים הוכיחו לי שוב שהם יכולים לעשות הכל. השמיים הם הגבול. למעשה… ברפאל, החלל הוא הגבול”.

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד