.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

רפאל ולוקהיד מרטין חתמו על הסכם שיתוף פעולה לשיווק ואינטגרציה של מערכת SPICE-250 לצבא ארה”ב

כמות צפיות במאמר: 250

ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין, ורפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ, חתמו בשבוע שעבר על מזכר הבנות לשיווק ואינטגרציה של מערכות SPICE-250 עבור מטוסי הקרב של הצבא האמריקני. כזכור, משפחת מערכות ה SPICE –הכוללות את SPICE-1000  ו-SPICE-2000 משווקות במשותף ע”י רפאל ולוקהיד מרטין. ההסכם הנוכחי מהווה המשך של ההסכם הקודם, ויאפשר כניסה של מערכת ה-SPICE-250 לשוק האמריקאי וכן גם לשוק הפולני.

מערכת SPICE-250 הינה מערכת חימוש אווירית מדויקת בעלת יכולות אלקטרו-אופטיות מהמתקדמות ביותר בעולם, המאפשרות חתימה נמוכה ומייתרות שימוש ב-GPS. במערכת משולבים אלגוריתמים של בינה מלאכותית וקבלת החלטות אוטונומיות שהופכים אותה לפצצה חכמה ומדויקת במיוחד. למערכת נוספו לאחרונה טכנולוגיות  ATR- לזיהוי וסיווג מטרות.  מערכות ספייס נמצאות כיום בשימוש מבצעי בחיל-האוויר ומשמשות עמוד תווך מרכזי בעליונותו המבצעית של צה”ל, אל מול האיומים המתגברים.


דייב פנטנו, מנהל התכנית מטעם
לוקהיד מרטין: “לוקהיד מרטין מביאה עימה מומחיות רבת שנים בשילוב של מערכות נשק, אשר תסייע לנו להתאים את ה-SPICE-250 לסטנדרטים האמריקאים. אנו גאים ונרגשים למנף את הניסיון הזה ולהציע מערכת נשק ייחודית, ומוכחת מבצעית זו, למפעילי מטוסי קרב, כתוספת ליכולת הגמישות במשימה, במקומות הנדרשים לכך”.

אלון שלומי, ראש מנהלת אוויר-שטח ברפאל: “מערכות משפחת ה-SPICE ניתנות להפעלה בכל מזג אוויר ובכל תנאי שטח, ובסביבה עוינת, הודות ליכולות האלקטרו-אופטיות המתקדמות, המהוות מומחיות של רפאל לאורך השנים, מה שמאפשר למערכות לתפקד בצורה מיטבית וללא תלות באמצעי GPS. הרחבת הסכם שיתוף הפעולה שלנו עם לוקהיד מרטין מאפשר לנו להציע חליפת חימוש רחבה ומגוונת עבור מטוסי הקרב של ארה”ב, לטובת שיפור ביצוע ויכולת הגמישות במשימות ובאתגרים המבצעיים”.

מערכות ה-SPICE  שולבו בהצלחה  על מטוסי F-16 ו-F-15 . משפחת ה-SPICE נמצאת בשימוש מבצעי של חיל-האוויר הישראלי משנת 2003 ושל חילות אוויר נוספים בעולם מזה מספר שנים והוכיחו יכולות מבצעיות מצוינות באינספור שעות פעילות מבצעית. מערכות ה-SPICE זיכו את רפאל בשני פרסי ביטחון ישראל- SPICE-2000 בשנת 2008 ו SPICE-250 בשנת 2019.

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד