.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

שיגור לווין ‘אופק 16’ – הזווית הרפאלית

תרומתה של רפאל למאמץ הלאומי הייתה בפיתוח מערכות שונות שאיפשרו זאת. קראו עוד על מאחורי הקלעים של השיגור ההיסטורי

כמות צפיות במאמר: 1785

בתחילת יולי שוגר לווין “אופק 16” מבסיס ניסויים במרכז הארץ. הלוויין הינו לוויין תצפית נוסף מסדרת לווייני “אופק” שיוצרו על ידי התעשייה האווירית לישראל עבור משרד הביטחון. הלווין הקודם, “אופק 11”, שוגר בשנת 2016.

בלוויין הנוכחי בוצעו מגוון שיפורים טכנולוגיים שמטרתם לסייע למשתמש להשיג תוצרים טובים יותר. הפיתוח והייצור בוצע ע”י תע”א ונוהלו ע”י מנהלת תכנית החלל במפא”ת. תרומתה של רפאל מבוססת לא רק על יכולות ההנעה כמו המנוע הרקטי (השלב השלישי) של המשגר , מערכות ניהוג המשגר ומכלולי מערכת ההנעה של הלווין עצמו,  אלא גם על מבנאות החומ”ר של המצלמה – כל אלו תוצרת רפאל.

צילום: משרד הביטחון

לא מעט חבלי לידה

ההכנות לשיגור אופק 16 נמשכו מספר שנים ולוו באתגרים רבים. האתגר האחרון היה כמובן משבר הקורונה שאילץ את כל השותפות לסגל שיטת עבודה אחרת. ההכנות כללו, בין היתר, ירי סטטי של המנוע הרקטי המהווה את השלב השלישי של השיגור. בנוסף בוצע תדלוק בהידרזין של המשגר ושל הלוויין – פרויקט שדרש מיומנות רבה ונדירה, לאור ההנחיות ובצל הסגר הכללי שהוטל.

 

איך זה עובד?

תפקיד המנוע הרקטי הוא תחילה להקנות למשגר מהירות ולהציב את הלוויין במסלול המתוכנן. בהמשך הלווין מתחיל את תפקודו העצמאי בחלל בעזרת מערכת ההנעה המבוססת הידרזין. המערכת הרפאלית כוללת בין השאר 10 מנועים, מיכל דלק ורכיבים נוספים המאפשרים ללוויין שהות של מספר שנים בחלל לקיום משימותיו. מבנה מצלמה הייחודי, המיוצר מחומרים מרוכבים (חומ”ר), פותח ברפאל במטרה להתמודד עם אתגר המשקל בחלל. המבנה בעל משקל עצמי נמוך לצד יציבות ממדית גבוהה.

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד