אי שם בינואר 2020, אם הייתם שואלים את אנשי רפאל, ובמיוחד את המנכ”ל יואב הר-אבן, הציפייה הייתה לשנה סטנדרטית לחלוטין: האתגרים יהיו אותם אתגרים, נסיעות עבודה, תערוכות, פגישת לקוחות וכו’.
אף אחד לא דמיין שרוב העבודה תתבצע בכלל במדיה הדיגיטלית, כמעט ללא יציאה מהארץ: “במהלך כל השנה יצאתי מגבולות ישראל פעמיים בלבד, ובאותו הזמן השגנו כמעט את כל המטרות שהצבנו לעצמנו עד סוף השנה – זה חסר תקדים”
בריאיון מיוחד למגזין Talking Defense, מספר הר-אבן בגאווה על כל הגורמים שהפכו את השנה הזו להצלחה של ממש עבור רפאל:
“קודם כל צריך להבין שהצלחנו לשנות את כל התרבות הארגונית שלנו בזמן קצר”, הוא מספר.
“המפתח להצלחה שלנו היה קודם כל זריזות – תגובה מהירה לשינויים. זה בא לידי ביטוי בדברים הפשוטים ביותר של הפרדת משמרות ופיצול לתתי קבוצות בקווי ההנדסה והייצור והמשיך לשינוי מהיר של דרכי התקשורת שלנו עם הלקוחות.
“אלמנט שני שמאוד השפיע הוא המנהיגות של המנהלים והצוותים. היינו מאוד ממוקדי מטרה לכל אורך הדרך. לא חיכינו לאף אחד שיגיד לנו מה לעשות ואיך לעשות והיו לכך השלכות עצומות.
“ולבסוף, היכולת שלנו לגשת לאתגרים החדשים מתוך גישות ניהוליות שונות בהגדרה ממה שהיה עד כה ברפאל – זה מה שאיפשר בסופו של דבר לנהל את התהליך”.