.cls-double-arrow-down{fill:#fff} צפיות בבלוג

חמישה דברים שעשו לנו את שנת 2020 ברפאל

שנה לא שקטה בכלל עברה על כוחותינו בצפון. אבל לצד הסגרים, התחלואה, ההסתגלות שלא נגמרת ובעיקר אי הודאות – הצלחנו לעמוד בכל היעדים. ראינו לנכון לפנות את הזרקור (או במקרה שלנו – את הכוונת האופטית) לחלק מהאירועים והפרויקטים המשמעותיים שביצענו כאן ברפאל, שהפכו את השנה הזו לבלתי נשכחת. מוכנים? הנה זה בא:

כמות צפיות במאמר: 412

חתמנו על עסקאות ענק לייצור ואספקה בכל רחבי העולם

בדומה לשנים קודמות, גם במהלך השנה הנוכחית נראה שעסקאות ענק עם צבאות ומדינות מכל רחבי העולם הפכו להיות עניין שבשגרה:

ממשלת צ’כיה פתחה במו”מ לרכישת ארבע מערכות ‘ספיידר’ להגנה אווירת.

הזמנות בהיקף של 200 מיליון דולר ויותר התקבלו ממדינה אירופית, וממדינה בדרום אסיה –  עבור טילי ‘ספייק’ ומערכת ‘ברד פלדה.

הסכם חדש נחתם גם עם חברת לאונרדו האיטלקית על אספקת מערכות לייטנינג ורקהלייט.

קיבלנו תיעוד מרהיב של צבא אסטוניה מתאמן בטילי SPIKE SR שנרכשו בשנה הקודמת.

כדי לשמור על עמימות ורמת סקרנות גבוהה, רק נספר שזכינו במספר מכרזים אסטרטגיים ומסווגים שלא נוכל לפרט עליהם כאן.

ספייק אסטוניה

נכנסנו תחת האלונקה לסייע לצוותים הרפואיים לטפל בחולי קורונה

אי שם בחודש מרץ עם פרוץ משבר הקורונה, הרכבנו שישה צוותים טכנולוגיים שנשלחו לבתי החולים ברחבי הארץ כדי להבין מהם האתגרים בפניהם עומדים הצוותים הרפואיים וכיצד ניתן להשתמש בידע ובטכנולוגיה שלנו כדי לסייע להם להמשיך לבצע את עבודתם המסורה.

חלפו רק מספר ימים בודדים והתוצאה הייתה פנומנלית. את ההצגה גנב רובוט מיוחד שפותח על ידי אחד הצוותים, שתפקידו היה לסייע לרופאים ולאחיות לעקוב אחר החולים המבודדים מרחוק ומבלי להסתכן. 
לצד הרובוט, הצוותים האחרים עבדו על פיתוחים אחרים מבריקים לא פחות: שידור מדדים מרחוק, פיצול למכונת הנשמה, קסדת הנשמה, מיגון לצוותים ועוד. 

שברנו שיאים בתכניות 'רפאל בקהילה'

לצד טכנולוגיה פורצת דרך ומערכות לחימה מתקדמות, בשנים האחרונות רפאל הפכה לחברה מובילה גם בתחום האחריות התאגידית. זאת מתוך מחויבות בלתי מתפשרת לחוסן החברתי והכלכלי של מדינת ישראל. למרות משבר הקורונה, השנה האחרונה תיזכר כשנה שבה הפעילות הקהילתית שלנו המשיכה לשגשג ואף הגיעה לשיאים חדשים:

תכנית ‘עידוד החינוך הטכנולוגי’ שאנחנו מפעילים כבר למעלה משלושה עשורים, מעודדת תלמידים להמשיך ללמוד ולהצטיין במגמות הטכנולוגיות. השנה, הכפלנו את המלגות לתלמידים מצטיינים בצפון וחילקנו לכ-90 תלמידים מצטיינים להמשיך ללמוד במגמות מדעיות-טכנולוגיות במטרה להשתלב בתעשייה הטכנולוגית בעתיד. 

בנוסף, הרחבנו את המלגות שלנו גם מעבר לתחומי הצפון והענקנו מלגת לימודים לשתי תלמידות מצטיינות להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית.

כבר למעלה מעשור שתכנית הדגל Rafael NG מפגישה בין מדעניות ומהנדסות רפאל לתלמידות הצפון ומלווה אותן בצומת המכרעת של בחירת המגמה בתיכון, במטרה לעודד כמה שיותר מהן לבחור בחינוך טכנולוגי ואולי להשתלב בתעשייה בעתיד. השנה אף זכינו לפתוח שתי קבוצות חדשות בחיפה, קבוצה חדשה בנהריה וקבוצה חדשה בקיבוץ עברון, וכך להגדיל את השפעתה של התכנית בצפון אפילו יותר. 

השנה עמדנו בראש הסקטור “היי-טק וביטחון”  של דירוג ארגון ‘מעלה – עסקים מנהיגים אחריות חברתית‘ בציון הגבוה ביותר. זו הפעם השביעית ברציפות שאנו זוכים בדירוג פלטינה פלוס של מדד זה. גם השנה נציגינו ממשיכים ללוות הארגון בקורס מנהיגי אחריות תאגידית.

Play Video

פתחנו שלוחות חדשות בצפון, במרכז ובירושלים

כמעסיק הגדול ביותר בצפון, המחויבות של רפאל היא בראש ובראשונה לצפון הארץ כמובן. אך לצד זאת, שנת 2020 תיזכר כשנה שבה חיזקנו את האחיזה שלנו בכל רחבי הארץ:

המפעל החדש שפתחנו בשלומי יהווה שלוחה ביצועית נוספת לפעילות הייצור והאחזקה הענפה של רפאל בצפון.

הודות לצמיחה המהירה מהצפוי של השלוחה הירושלמית של רפאל – חנכנו מתחם נוסף של מרכז המחקר והפיתוח בבירה שכבר היום קולט אליו עובדים ירושלמים מתחומים טכנולוגיים למיניהם.

מרכז החלל החדש שפתחנו בתל אביב מעסיק יותר מ-100 איש שעובדים במרץ על דריסת הרגל של רפאל בתחום פיתוח וייצור הלווינים.

עברנו כברת דרך טכנולוגית יוצאת מן הכלל

את יכולותיה של רפאל בתחומי מערכות ההגנה בים, באוויר וביבשה כולם כבר מכירים. אולם לצד כיפת ברזל האייקונית, טילי קרקע-אוויר והמערכות המוכרות, לאורך השנה האחרונה ביצענו דריסת רגל בתחומים טכנולגיים נוספים. חלקם יישמעו כמו קשקושים של חנונים, חלקם ידידותיים יותר לאוזן:

פיחתנו לראשונה את ‘מראה דרך’ – מערכת ניווט חסינת שיבוש ועוקפת טכנולוגיית GPS שככל הנראה תסייע משמעותית ללוחמי ומפקדי צה”ל במערכה הבאה.

אירחנו את יום העיון הראשון של המאגד לטכנולוגיות חישה קוונטית QTC – מאגד הקוונטים הלאומי שהוקם על ידי הרשות לחדשנות. 

הצגנו את תפיסת הלחימה  של רפאל בשדה הקרב הרב-מימדי, הכוללת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים כמו זיהוי מטרות אוטומטי, הדק חכם, חליפת הרק”ם, חייל החי”ר העתידי ועוד. 

מרכז החדשנות והיזמות הסודי שלנו בצפון הארץ זכה לחשיפה ראשונה בפריים-טיים הטלוויזיוני, כך שכולם יכלו לצפות (ולקנא) בברי המזל שמפתחים את הרובוטים והרחפנים שיסייעו לדור העתיד של לוחמי צה”ל בלחימה בשטח. 

המשכנו לתרום את חלקנו לגאווה הלאומית

בגזרה הלאומית – ניכר שהשנה האחרונה הביאה עמה לא מעט רגעים מרגשים ומכוננים:

הראשון היה כמובן שיגור לווין ‘אופק 16’ על ידי משרד הביטחון למשימותיו בחלל. מדובר בפרויקט שהוא עבודה משותפת של משרד הביטחון, התעשייה האווירית, אלביט מערכות ורפאל. תרומתנו לשיגור ההיסטורי הייתה בפיתוח המערכות השונות שאיפשרו זאת, וביניהן המנוע הרקטי ומבנאות החומ”ר של המצלמה – כל אלו מתוצרת רפאל.

זכינו להתלוות לביקורם של ראש ממשלת רומניה לודביק אורבן ושר ההגנה הרומני ניקולאי איינל צ׳וקה, ולהציג בפניהם את הפיתוחים המרכזיים של רפאל בשנים האחרונות.

מינהלת חומה ומשרד הביטחון השלימו סדרת ניסויים נוספת ב’שרביט קסמים’ ו’כיפת ברזל’ – שתי מערכות ההגנה האווירית שבפיתוחנו. הסדרה המרהיבה כללה  תרחישי יירוט טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים וכן מגוון נרחב של איומים נוספים. 

אולם אם היינו צריכים להצביע על רגע אחד, אחד בלבד, שריגש במיוחד ובלט מעל כל הנ”ל – ללא ספק זה היה רגע מסירת שתי סוללות כיפת ברזל ראשונות לידי הצבא האמריקאי.

מאחלים שנה אזרחית נפלאה
מכולנו כאן ברפאל

Your Browser is Outdated
Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here:

This website uses cookies to ensure you get the best experience possible קרא עוד